Son zamanlarda meydana gelen su baskınları DANA (Yüksek Düzeyde İzole Depresyon) Valensiya Topluluğu, Kastilya-La Mancha, Endülüs ve Katalonya'da arkalarında bir yıkım izi bıraktılar. Bu durum göz önüne alındığında, Tüketiciler ve Kullanıcılar Organizasyonu (OCU) etkilenenlere haklarını hatırlatır ve uğradıkları kişisel ve maddi zararların karşılanması konusunda tavsiyelerde bulunur. OCU telefonu etkinleştirdi 91 300 91 46Taleplere nasıl devam edeceğiniz konusunda sizi bilgilendirmek için bugün ve yarın sabah 9:00'dan akşam 6:00'ya kadar ulaşabilirsiniz.
Sigorta Tazminat Konsorsiyumu (CCS): Olağanüstü hasarlarda ilk yol
DANA gibi nadir ve yıkıcı doğa olaylarının neden olduğu olağanüstü hasar durumlarında ilk başvuru yolu Sigorta Tazminat Konsorsiyumu'dur (CCS). Bu kurum insanların, araçların ve evlerin tazminatından sorumludur. önceden sigortalı oldukları sürece.
CCS'nin, poliçeye göre değişebilen, örneğin ilk poliçenin geçerlilik tarihinden itibaren 7 gün veya teminatsız ara dönemler varsa sonraki poliçelerde de değişebilen bekleme süreleri uyguladığını unutmamak gerekir. Ayrıca tazminat, özel poliçede sözleşmeye uygun olduğundan, dikkatli bir şekilde gözden geçirilmesi önemlidir.
OCU, sigortacıya bildirimde bulunmanın yanı sıra, herhangi bir olağanüstü olayın Konsorsiyuma mümkün olan en kısa sürede bildirilmesini tavsiye eder.
Afet Bölgesi Bildirisi: OCU'dan bir talep
OCU, Hükümet'ten Valensiya Topluluğu'nun en çok etkilenen bölgeleri, Endülüs ve Castilla-La Mancha için bir Afet Bölgesi ilan etmesini talep etti. Bu deklarasyon, sigortasız varlıklara yönelik yardım ve teminatların artırılmasına olanak tanıyacak, eşyalarını kaybeden ve mülkleri zarar görenlere önemli destek sunacak.
Kişisel Sigorta Kapsamı: Dikkate Alınacak Bir Alternatif
Hasarlar Konsorsiyum tarafından karşılanmasa bile etkilenen kişinin özel sigortası kapsamında karşılanabilecektir. Konutlarda ise bazı riskler ve yağmur, dolu gibi doğa olayları belirli bir yoğunluğu aştığında konut sigortası kapsamına giriyor.
Otomobillerde ise, genellikle dolu veya nesnelerin çarpması sonucu oluşan hasarları açıkça kapsayan kapsamlı sigortaya sahip olanlar, sigorta şirketlerinden olağanüstü sayılmayan hasarları talep edebilirler. Cam kırılması durumunda ön cam sigortası olan kişiler de sigorta yaptırabilir. OCU, sigorta koşullarının gözden geçirilmesini ve şüpheniz varsa talepte bulunmanızı önerir.
Hasarın belgelenmesine yönelik OCU önerileri:
Tazminat sürecini kolaylaştırmak için OCU, etkilenenlerin hasarın kökenini ve sonuçlarını gösteren tüm olası kanıtları toplamasını tavsiye ediyor. Bu belgeler şunları içerebilir:
Tüm bu bilgiler, olayı ve etkilerini kanıtlamaya hizmet edecek ve sigortacılar veya CCS nezdinde hak talebini güçlendirecektir.
OCU tazminat toplama konusunda zorluklarla karşılaştı:
OCU, birçok durumda, risklerin teorik olarak kapsanmasına rağmen sigorta şirketlerinin yeterince yanıt vermemesinden, ödemeleri geciktirmesinden veya tazminat tahsilatının önüne engeller koymamasından üzüntü duymaktadır. Bu durumlarda kuruluş, tüketicileri olası sözleşme ihlalleri konusunda şikayette bulunmaya ve gerekirse hukuki tavsiye almaya teşvik ediyor. Telefon numarası 91 300 91 46 Bu süreçte bilgi ve destek sunmaya hazırız.
Sigorta Tazminat Konsorsiyumu (CCS): Olağanüstü hasarlarda ilk yol
DANA gibi nadir ve yıkıcı doğa olaylarının neden olduğu olağanüstü hasar durumlarında ilk başvuru yolu Sigorta Tazminat Konsorsiyumu'dur (CCS). Bu kurum insanların, araçların ve evlerin tazminatından sorumludur. önceden sigortalı oldukları sürece.
CCS'nin, poliçeye göre değişebilen, örneğin ilk poliçenin geçerlilik tarihinden itibaren 7 gün veya teminatsız ara dönemler varsa sonraki poliçelerde de değişebilen bekleme süreleri uyguladığını unutmamak gerekir. Ayrıca tazminat, özel poliçede sözleşmeye uygun olduğundan, dikkatli bir şekilde gözden geçirilmesi önemlidir.
OCU, sigortacıya bildirimde bulunmanın yanı sıra, herhangi bir olağanüstü olayın Konsorsiyuma mümkün olan en kısa sürede bildirilmesini tavsiye eder.
Afet Bölgesi Bildirisi: OCU'dan bir talep
OCU, Hükümet'ten Valensiya Topluluğu'nun en çok etkilenen bölgeleri, Endülüs ve Castilla-La Mancha için bir Afet Bölgesi ilan etmesini talep etti. Bu deklarasyon, sigortasız varlıklara yönelik yardım ve teminatların artırılmasına olanak tanıyacak, eşyalarını kaybeden ve mülkleri zarar görenlere önemli destek sunacak.
Kişisel Sigorta Kapsamı: Dikkate Alınacak Bir Alternatif
Hasarlar Konsorsiyum tarafından karşılanmasa bile etkilenen kişinin özel sigortası kapsamında karşılanabilecektir. Konutlarda ise bazı riskler ve yağmur, dolu gibi doğa olayları belirli bir yoğunluğu aştığında konut sigortası kapsamına giriyor.
Otomobillerde ise, genellikle dolu veya nesnelerin çarpması sonucu oluşan hasarları açıkça kapsayan kapsamlı sigortaya sahip olanlar, sigorta şirketlerinden olağanüstü sayılmayan hasarları talep edebilirler. Cam kırılması durumunda ön cam sigortası olan kişiler de sigorta yaptırabilir. OCU, sigorta koşullarının gözden geçirilmesini ve şüpheniz varsa talepte bulunmanızı önerir.
Hasarın belgelenmesine yönelik OCU önerileri:
Tazminat sürecini kolaylaştırmak için OCU, etkilenenlerin hasarın kökenini ve sonuçlarını gösteren tüm olası kanıtları toplamasını tavsiye ediyor. Bu belgeler şunları içerebilir:
- Meteoroloji kuruluşlarından veya gözlemevlerinden gelen raporlar.
- Olayın büyüklüğünü yansıtan gazete kupürleri.
- Hasarın fotoğraf ve videoları.
- Acil durum, polis, sivil koruma ve yangın raporları.
- Olaylara tanık olan kişilerin ifadeleri.
Tüm bu bilgiler, olayı ve etkilerini kanıtlamaya hizmet edecek ve sigortacılar veya CCS nezdinde hak talebini güçlendirecektir.
OCU tazminat toplama konusunda zorluklarla karşılaştı:
OCU, birçok durumda, risklerin teorik olarak kapsanmasına rağmen sigorta şirketlerinin yeterince yanıt vermemesinden, ödemeleri geciktirmesinden veya tazminat tahsilatının önüne engeller koymamasından üzüntü duymaktadır. Bu durumlarda kuruluş, tüketicileri olası sözleşme ihlalleri konusunda şikayette bulunmaya ve gerekirse hukuki tavsiye almaya teşvik ediyor. Telefon numarası 91 300 91 46 Bu süreçte bilgi ve destek sunmaya hazırız.