Generalitat dersleri askıya aldı ve hareketliliği azalttı Bu gece yarısı ile yarın Pazartesi öğlen arasında Güney Katalonya'nın dokuz bölgesi Önümüzdeki birkaç saat içinde beklenen şiddetli yağış nedeniyle. Taşınmanız gerekiyorsa DGT'nin tavsiyelerini dikkate alın.
içinde araç kullanmak Her zaman tüm dikkatimizi vermeliyiz, ancak sağanak yağmurda araç kullanmak zorunda kaldığımızda, özellikle de dolu gibi beklenmedik bir anda ortaya çıktığında yine de çok dikkatli olmalıyız.
Bu tür durumlara yönelik Trafik Genel Müdürlüğü (DGT), internet sitesinde güvenli sürüş için bir dizi ipucu sunuyor.
1· Mümkünse durun ve park edin
Bu durumlarda DGT, risk durumlarında aracımızı servis yolu gibi güvenli bir yerde veya diğer araçların geçişini engellemeyen güvenli bir yerde durdurmanın en iyisi olduğunu savunur.
Araba kullanmaktan kaçınabilirsek, kaza riskini de önlemiş oluruz.
2· Araba kullanmak, çok sakin ve odaklanmış
Bu mümkün değilse, çok sakin bir şekilde araç kullanmalısınız çünkü ıslak asfaltta araç kullanmak, kuru yollarda yapılan hızlarda güvenli değildir.
Daha önce de belirttiğimiz gibi, ister sağanak ister dolu olsun, bir fırtınanın içinden geçerken, anlık eylemlerimizin kontrolü ile birlikte sakinlik belirleyici olacaktır. İkinci durumda, dolunun neden olduğu ses çok yoğun hale gelebilir ve araca olası hasar endişesiyle bağlantılı olabilir. sürücünün dikkati sürüşten dağılmış olabilir. Bu durumda en iyi şey endişelenmemek, gürültüyü görmezden gelmeye çalışmak ve genellikle dolunun arabanın camını kıramayacağı konusunda net olmaktır.
Odaklanmak da önemli Su birikintilerini veya dereleri aramak için asfaltı “okuyun” Bu, suda kızaklamaya neden olabilir ve ayrıca tutuşlarını tespit edebilir: Cam gibi yansıtan hafif bir asfalt, ışığı yansıtmayan koyu bir asfalttan daha az kavramaya sahiptir. Yolun nereye gittiğini ve onları fren yapmaya zorlayan öngörülemeyen olayların olup olmadığını anlamamıza yardımcı olacağından önümüzdeki arabaların ışıklarına da bakmanız tavsiye edilir.
Son olarak şunu yapmalıyız etrafımızdaki araçlara dikkat edelimözellikle büyük olanları, çünkü Su birikintilerinin üzerinden geçerken büyük miktarda su toplayabilirler. Sollamadan veya yol kesişmeden önce önünüze iyice bakın, görüşünüzü kaybettiğiniz, çarpma nedeniyle sakinliğinizi kaybetmediğiniz veya ani frenleme yaptığınız saniyelerde ne olacağını bilin. Sadece ilerlediğimiz mantıksal yolu takip etmemiz gerekiyor.
Fırtınada taksi yolculuğu / Jordi Cotrina
3· Görünür olun
Fırtınalarla ilgili en büyük sorunlardan biri, hem bizim önümüzde olan yolu görebilmemiz hem de diğer araçların bizi görebilmesi için görüş mesafesinin büyük ölçüde azalmasıdır. Bu durumlarda aşağıdaki temel ipuçlarını izlemelisiniz:
4· Fırtına durumunda içeride kalmak daha iyidir
Sağanak yağışlara yıldırım gibi elektrikli cihazlar eşlik ettiğinde araba sığınmak için oldukça güvenli bir yerdir. Sebepler şunlardır:
5· Araba hazır
Bir aracı sürerken sorumlu olmak ve sürüşün mümkün olduğu kadar güvenli olması için bakımının optimal olmasını sağlamak da aynı derecede önemli ve gereklidir. Bu göz önüne alındığında gerekli olan periyodik kontrollerin yapılması ve seyahate çıkmadan önce check-up yapılması şarttır. İşte yolculuğunuzu güvenli bir şekilde yapmanızı sağlayacak araç bakımıyla ilgili bir dizi ipucu:
içinde araç kullanmak Her zaman tüm dikkatimizi vermeliyiz, ancak sağanak yağmurda araç kullanmak zorunda kaldığımızda, özellikle de dolu gibi beklenmedik bir anda ortaya çıktığında yine de çok dikkatli olmalıyız.
Bu tür durumlara yönelik Trafik Genel Müdürlüğü (DGT), internet sitesinde güvenli sürüş için bir dizi ipucu sunuyor.
1· Mümkünse durun ve park edin
Bu durumlarda DGT, risk durumlarında aracımızı servis yolu gibi güvenli bir yerde veya diğer araçların geçişini engellemeyen güvenli bir yerde durdurmanın en iyisi olduğunu savunur.
Araba kullanmaktan kaçınabilirsek, kaza riskini de önlemiş oluruz.
2· Araba kullanmak, çok sakin ve odaklanmış
Bu mümkün değilse, çok sakin bir şekilde araç kullanmalısınız çünkü ıslak asfaltta araç kullanmak, kuru yollarda yapılan hızlarda güvenli değildir.
Daha önce de belirttiğimiz gibi, ister sağanak ister dolu olsun, bir fırtınanın içinden geçerken, anlık eylemlerimizin kontrolü ile birlikte sakinlik belirleyici olacaktır. İkinci durumda, dolunun neden olduğu ses çok yoğun hale gelebilir ve araca olası hasar endişesiyle bağlantılı olabilir. sürücünün dikkati sürüşten dağılmış olabilir. Bu durumda en iyi şey endişelenmemek, gürültüyü görmezden gelmeye çalışmak ve genellikle dolunun arabanın camını kıramayacağı konusunda net olmaktır.
Odaklanmak da önemli Su birikintilerini veya dereleri aramak için asfaltı “okuyun” Bu, suda kızaklamaya neden olabilir ve ayrıca tutuşlarını tespit edebilir: Cam gibi yansıtan hafif bir asfalt, ışığı yansıtmayan koyu bir asfalttan daha az kavramaya sahiptir. Yolun nereye gittiğini ve onları fren yapmaya zorlayan öngörülemeyen olayların olup olmadığını anlamamıza yardımcı olacağından önümüzdeki arabaların ışıklarına da bakmanız tavsiye edilir.
Son olarak şunu yapmalıyız etrafımızdaki araçlara dikkat edelimözellikle büyük olanları, çünkü Su birikintilerinin üzerinden geçerken büyük miktarda su toplayabilirler. Sollamadan veya yol kesişmeden önce önünüze iyice bakın, görüşünüzü kaybettiğiniz, çarpma nedeniyle sakinliğinizi kaybetmediğiniz veya ani frenleme yaptığınız saniyelerde ne olacağını bilin. Sadece ilerlediğimiz mantıksal yolu takip etmemiz gerekiyor.
Fırtınada taksi yolculuğu / Jordi Cotrina
3· Görünür olun
Fırtınalarla ilgili en büyük sorunlardan biri, hem bizim önümüzde olan yolu görebilmemiz hem de diğer araçların bizi görebilmesi için görüş mesafesinin büyük ölçüde azalmasıdır. Bu durumlarda aşağıdaki temel ipuçlarını izlemelisiniz:
- Uzun farlar her zaman açık, görüş mesafesini azaltan uzun farlar değil. Aşırı durumlarda arka sis farlarını etkinleştirin ve hava düzeldiğinde kapatın.
- Diğer araçlarla güvenlik mesafesini artırın. Ne kadar uzak olursak o kadar manevra alanımız olur.
- Aracın asfaltta kaymasına ve kontrol kaybına neden olan uzun frenlemelerden kaçınarak fren pedalına azar azar basın.
- Yağmurda ve hava kirlendiğinde camlar daha hızlı buğulanma eğilimindedir; hem ön cam hem de yan camlar, dış aynalardan görmemizi sağlar. En etkili şey, ısıtmanın yanı sıra klima ve devridaim ile havalandırmayı kendi özel işlevine (havayı ön cama yönlendiren işlev) yerleştirmektir.
4· Fırtına durumunda içeride kalmak daha iyidir
Sağanak yağışlara yıldırım gibi elektrikli cihazlar eşlik ettiğinde araba sığınmak için oldukça güvenli bir yerdir. Sebepler şunlardır:
- Lastik tekerlekler arabayı yerden izole eder, böylece akım araçta yere ulaşacak yer bulamaz.
- Araç gövdesi bir elektrik akımı iletkenidir. Yıldırım çarpması durumunda elektrik yükü metal yüzey boyunca dağıtılacak ancak içeriye giremeyecektir. 'Faraday Kafesi' etkisi olarak bilinen şey budur.
5· Araba hazır
Bir aracı sürerken sorumlu olmak ve sürüşün mümkün olduğu kadar güvenli olması için bakımının optimal olmasını sağlamak da aynı derecede önemli ve gereklidir. Bu göz önüne alındığında gerekli olan periyodik kontrollerin yapılması ve seyahate çıkmadan önce check-up yapılması şarttır. İşte yolculuğunuzu güvenli bir şekilde yapmanızı sağlayacak araç bakımıyla ilgili bir dizi ipucu:
- cam silecek lastikleri onlar olmalı lastiklerin aşınmaya başlayacağını fark ettiğimizde değiştirin, çünkü camı yeterince süpürmeyecekler ve suyu boşaltmak daha zor bir iş olacak ve görüşümüze zarar verecek. Piyasada var yağmur önleyici tedaviler ön cama uygulamak için. Su damlacıklarının camın yüzeyine zar zor değmesini sağlayarak hızla yuvarlanan “inciler” oluştururlar.
- Her şeyin çalıştığını kontrol edin aydınlatma sistemi ve sağanak yağış meydana geldiğinde günün karardığı ve daha az doğal ışık olduğu dikkate alındığında, fırtınada araç kullanırken görülebilecek ve görülebilecek en uygun ışığa sahip olduğu.
- Aracın basıncını ve lastiklerini kontrol edin lastikler. Aracımızın asfalttaki davranışı buna bağlı olduğundan en önemli güvenlik unsurlarından biri. Bu nedenle yol tutuşunun azalmaması ve aracın kaymasını ve frene tepki vermemesini önlemek için aşınmış olmadıklarını kontrol etmek çok gereklidir.